قیمت آب مقطر صنعتی دیونیزه شده

قیمت آب مقطر صنعتی

قیمت آب مقطر صنعتی دیونیزه شده بسته به مقدار سفارش و هزینه حمل و همچنین کیفیت تولید مشخص می شود، مثلا قیمت آب دیونیزه سختی صفر با آب دمین متفاوت است.

قیمت آب مقطر صنعتی

آب مقطر صنعتی چیست

آب مقطر صنعتی آب خالص شده ای است که در اکثر مصارف کارگاهی و تولیدی استفاده می شود این آب نیاز به استریل شدن ندارد و به همین دلیل دارای قیمت پایین تری نسبت به آب مقطر طبی و ستریل شده است. البته در برخی موارد مانند تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی آب مقطر صنعتی بهتر است استریل باشد.

آب مقطر صنعتی بهتر است دیونیزه نیز شده باشد یعنی با استفاده از رزین های خاصی یونهای آب گرفته شود، به این محصول آب مقطر یا آب دیونیزه می گویند.آب دیونیزه شده برای مصارف صنعتی بسیار ایده آل است.

قیمت آب مقطر صنعتی

قیمت آب مقطر صنعتی

قیمت آب مقطر صنعتی بسته به موارد زیر مشخص می شود:

  1. درجه خلوص آب مقطر
    بسته به اینکه آب مقطر با چه کیفیت و درجه خلوص تولید شود قیمت های متفاوتی خواهد داشت برای مثال آب مقطر با سختی صفر پی پی ام گرانتر از آب مقطر با سختی 10 پی پی ام است.
  2. دیونیزه بودن آب
    آب خالص اگر از طریق یون زدایی آب معمولی تولید شده باشد دارای کیفیت بیشتری بوده و قیمت این آب متناسب با دفعات تصفیه تغییر می کند.
    در برخی از موارد برای مصارف صنعتی از آب مقطر نیروگاهی استفاده می شود که یون زدایی نشده است این آب عموما قیمت پایین تری دارد. البته توصیه ما این است که آب مقطر پس از تولید حتما یون زدایی شده باشد یا مستقیما از روش دیونیزه تولید شود.
  3. میزان سفارش
    طبیعی است که با عمده بودن سفارش قیمت تمام شده آن کمتر خواهد شد این اختلاف قیمت بعضا تا 50 درصد می رسد. قیمت آب مقطر صنعتی چه به صورت فله و یا 20 لیتری اگر عمده باشد دارای قیمت کمتری خواهد بود.
  4. حمل آب مقطر صنعتی
    هزینه های حمل آب مقطر در برخی از موارد از قیمت خود آب بیشتر می شود و این برای شهرستانها و مسافت دور بیشتر صادق است. هزینه حمل اجتناب ناپذیر بوده و حتما باید توسط تانکر تمیز و مناسب انجام شود.
    اگر سفارش عمده باشد می توان از تانکر های با ظرفیت 20000 لیتر استفاده کرد تا هزینه حمل کمتر شود.
  5. بسته بندی آب مقطر
    در صورتی که آب مقطر به صورت بسته بندی عرضه شود قیمت آن افزایش می یابد. آب مقطر عمدتا در بسته بندی 20 لیتری و یا 4 و 5 لیتری ارائه می شود.

قیمت آب مقطر صنعتی

قیمت آب مقطر دیونیزه صنعتی

همانطور که گفته شد آب مقطر مناسب برای کاربرد صنعت آبی که دیونیزه شده باشد. این آب مقطر عمدتا با قیمت هر لیتر 250 تا 600 تومان و به صورت فله عرضه می شود که این ترلانس قیمت به مواردی که در بالا گفته شد مربوط است.

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *