فروش انواع آب دیونیزه دوبار تقطیر

آب مقطر دوبار تقطیر

آب دیونیزه دوبار تقطیر از درصد خلوص بالایی نسبت به آب مقطر یکبار تقطیر برخوردار است، به همین دلیل استفاده‌های گسترده‌ای از آن در صنایع گوناگون می‌شود همچنین کابرد زیادی در مصارف آزمایشگاهی دارد.

آب دیونیزه

آب مقطرها انواع گوناگونی دارند که بر اساس تعداد دفعات تقطیر به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

از انواع آب‌های مقطر می‌توانیم به آب‌های دیونیزه اشاره کنیم، این آب‌های دیونیزه آبی هستند که یک، دو و یا چند بار تصفیه( تقطیر) شده‌اند.

زمانیکه ما یکبار آب معمولی را تقطیر می‌کنیم به آن آب مقطر می‌گوییم و اگر دوبار تقطیر کنیم، به آن آب مقطر دیونیزه یا  آب مقطر دوبار تقطیر شده می‌گوییم.

با افزایش تعداد مرتبه‌های تقطیر، میزان خلوص آب افزایش یافته و از ناخالصی‌های آن کاسته می‌شود.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]آب مقطر دوبار تقطیر باید حتما فرایند بخار ومیعان را طی کرده باشد اما در مورد آب دیونیزه لزوما نیازی به فرآیند تقطیر نیست البته برای درجه خلوص بالاتر و مصارف پزشکی و تزریقی باید آب دیونیزه تقطیر هم بشود.[/box]

آب دیونیزه دوبار تقطیر

تفاوت آب دیونیزه و آب مقطر

آب دیونیزه و یا آب یون‌زدایی شده از هر نوع یونی خالص شده است.

این نوع آب علاوه بر تقطیر و تبدیل شدن به آب مقطر با عبور از صافی‌های ریز پس از مقطر شدن، عاری از هر نوع یونی می‌شود و تبدیل به آب دیونیزه می‌شود.

آب‌های دیونیزه بلافاصله پس از قرار گرفتن در محیط، و برخورد مستقیم با هوا، تبدیل به آب مقطر می‌شود و باید به عنوان آب مقطر از آن استفاده کرد.

آب دیونیزه د حجم های زیر عرضه می شود:

  1. سه لیتری
  2. 5  لیتری
  3. 20 لیتری

آب دیونیزه دوبار تقطیر

انواع آب دیونیزه

  • آب مقطر دیونیزه
  • آب دیونیزه یکبار تقطیر
  • آب دیونیزه دوبار تقطیر
  • آب دیونیزه سه بار تقطیر
  • آب دیونیزه چهار بار تقطیر

آب دیونیزه دوبار تقطیر

 

کاربردهای آب دیونیزه

آب دیونیزه شده به علت خالص شدن از هر یونی کاربردهای گوناگونی دارد:

  • به عنوان اصلی‌ترین حلال در صنایع داروسازی، زیرا این نوع آب به علت نداشتن یون و کاهش ناخالصی‌ها، با مواد دارویی واکنش نمی‌دهد و می‌توان از آن به عنوان یک حلال ایمن یاد کرد.
  • صنایع ارایشی بهداشتی؛ در این گروه از صنایع استفاده از آب‌های دیونیزه و مقطر بسیار رایج است و کاربرد دارد. زیرا در این محصولات باید از خالص‌ترین و بهترین مواد استفاده کرد تا آسیبی به پوست و یا دیگر بخش‌های فرد وارد نشود.
  • حلال داروهای تزریقی؛ در بسیاری از موارد که برخی داروها نیاز به حلال برای تشکیل یک محلول تزریقی دارند، از آب دیونیزه شده استفاده می‌شود.

آب دیونیزه دوبار تقطیر

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *